Sevilla - Guadalquivir


Avui m’han avisat que una de les fotografies publicades al Flickr de Sevilla ha estat preseleccionada per ser finalista de Schmap. He mirat la classe de fotografies publicades en aquesta pàgina, de Sevilla. La Torre de l’Oro, corrides de toros, flamenc, etc... les típiques imatges de les guies pels turistes. He mirat les meves fotografies. He pensat que la imatge de la llibreria – teatre potser no era la millor imatge per aquesta web, ja que no encaixava amb la imatge festiva i despreocupada que volien donar de la ciutat. Llavors he mirat les altres publicades al Flickr i m’han cridat l’atenció les que havia fet del Guadalquivir. Es veia una Sevilla sense sol, fosca, tenebrosa, mullada i plujosa, lluny de la ciutat que assegura sol i calor, amb el cel nu i alegre. M’he fixat més detalladament, i allí, desafiant les altures, es dibuixaven en el cel, les grues i les antenes que mai apareixen a la fotografia oficial de les targetes de visita, aquelles imatges publicitàries on la ciutat t’espera perquè tu l’exprimeixis. De cop i volta, la lletjor de la imatge mal feta, en un moment atzarós i amb el braç despreocupat, m’ha semblat molt més interessant i reveladora que totes aquelles fotografies de la ciutat pulcre i ben pentinada. A Sevilla a vegades no hi ha sol, plou, les grues perfilen el cel mentre les immobiliàries escuren les butxaques i, sobretot, tothom té un televisor on es passa algunes hores mortes mirant-lo.